» Antenes »Antena Kharchenko per a la recepció de llarga distància del DVB-T2

Antena de llarg abast DVB-T2


Acolleixo la benvinguda a tots els que no són indiferents a la tècnica, i no només, treballs d’agulla.

Vull posar a l’atenció una variant de l’antena per a la recepció a distància d’emissió digital. Per descomptat, no hi ha res fonamentalment nou en el meu producte, però potser la idea de combinar un amplificador amb una antena és útil per a algú. L’antena Kharchenko s’atreu principalment per la seva fàcil de fabricar, la bona repetibilitat, la banda ampla suficient, el guany decent (indicat fins a 9dB amb reflector, però encara no tinc res a mesurar) amb petites dimensions. Segons la meva opinió, funciona millor que el "assecador" familiar.

Així doncs, sobre els motius que van suscitar el desig de crear aquesta obra. A la nostra ciutat, per descomptat, hi ha una torre amb la qual s’emet el primer múltiplex de “números” i promet incloure el segon (ja fa dos anys), però vull aquí i ara, com molts. A la ciutat veïna, el segon paquet ja fa temps que s’inclou, però per descomptat no s’accepta a l’antena interior ni a la externa sense amplificador. Tenia una antena tal al jardí, recentment la vaig donar a un veí a canvi de material, per la qual cosa es va poder mostrar com ho faig.

La producció no necessita materials altament deficients, tot i que tot surt més barat que el de fàbrica, per no parlar dels super-publicitats amb la promesa de rebre 80 (?) Canals (n’hi ha que he llegit sobre aquesta estafa).

Materials:
1. La longitud del cable 4x16mm² - 1,5m.
2. El tros de filferro SIP - 1,5-2m.
3. Full d’alumini d’1-1,5 mm de gruix. 60x200mm. (He tallat d'una panera vella)
4. Amplificador d’antena del “assecador”.
5. Pinces per fixar l’antena al pal.
6. Segellant de silicona
7. I per descomptat el cable i l’endoll.
8. Una caixa de soldadura petita.
9. Cargols M5 (capçal contrapicat) amb femelles i rentadores - 2pcs.

Eines:
1. Motxilla
2. Tisores per a metall
3. Trepant (he utilitzat manual)
4. Perforadors 1,5 i 5mm.
5. Arxiu de fitxers personals o plans.

En primer lloc, estem comptant la nostra antena. No molestant especialment, vaig treure les dades sobre les freqüències que m'interessen. A la meva ciutat és de 602 MHz (37 canals) el primer paquet i 770 MHz (58 canals) el segon promès. M'interessen les dades dels primers veïns -546 MHz (30 canals) i els multiplexos 498 MHz (24 canals) segons, així que faré una antena sobre ells. Les freqüències obtingudes, o més aviat, la freqüència mitjana, van ser substituïdes a la calculadora en línia de i van rebre les mides necessàries.

A la següent fase, preparem el material: tira el cable

i SIP per al fil nu.

Extrem un tros de xapa d’alumini d’una antiga paella.

Des del nucli del cable 16mm² (ø5.1mm) utilitzem les alicates per doblegar les "vuit" antenes.

Fem la superposició de la unió G8, triturant la meitat del diàmetre amb un fitxer.

Els punts de connexió estan forats ø 1,5 mm per a reblons.

Reblinem a la unió de les tires de cable d'alumini amb una amplada de 7 mm de longitud-50 (amb un marge).

Doblem les tires de tal manera que l'amplificador es pugui acoplar a ells amb cargols.

A les tires, foradem forats ø5mm per als cargols que fixen l'amplificador, aproximadament parlant al seu lloc, utilitzant l'amplificador mateix com a plantilla, mantenint una distància de 10 mm (o el que es calculi) entre les plaques. Els forats de la contrapesa de diàmetre de 7 mm (diàmetre del capçal de cargol).

El següent pas anomenaria una burla de l’amplificador.

L’amplificador d’aquest disseny no és un luxe, sinó un mitjà per empènyer un senyal feble a través del cable, en què s’atendria al primer mes, cap al receptor.

Com que no s’adaptava a la caixa de connexió en termes de dimensions i era necessari inserir-la, les seves vores i la fixació estàndard dels cables eren simplement bàrbares (tisores metàl·liques) tallades a la mida desitjada, i es va perforar un forat per a un cargol autofilat al centre del tauler. Els òrgans vitals de l'amplificador no es van veure afectats durant aquesta execució.

El reflector d’antena també es realitza segons càlculs en línia. Els marcs estan doblats del mateix nucli de cable que l'antena. El marc gran es corba en les dimensions de disseny del reflector, i el petit està dissenyat per enganxar l’antena al pal, els suports (aïllants metàl·lics) de la xapa d’antena i, de passada, per augmentar la rigidesa de la reixa.

Els marcs estan interconnectats per una tira d’alumini, seguida de seques amb alicates.

Obtenim la següent construcció:

La gelosia està formada per cables SIP simples, envoltant alternativament els costats llargs dels marcs en increments de 10 mm.

Per tal de mantenir el grau i la mida de la gelosia (per apretar els costats del reflector a la rellotgeria), recomano fer una plantilla a partir d'un carril de 10 mm tallant-hi retalls per talla de marcs. Per miracle, vaig conservar la vella plantilla (servia de folre per al cofre durant dos anys), així que no mostro com fer-ho, i així queda clar.

Com a resultat, el reflector es veu així:

Resta a la graella de la nevera.
En general, per descomptat, es pot prescindir d’un reflector, però en el meu cas va ser necessari no només augmentar el senyal de l’estació llunyana, sinó debilitar el senyal de la propera, tot i que un guany addicional (al meu entendre una expressió incorrecta per a l’antena, el coeficient direccional és més correcte) no perjudicaria.

La connexió d’antena i reflector està feta de brackets d’alumini (“aïllants metàl·lics”).

Totes les connexions d’una sola peça es realitzen sobre reblons fets d’un sol nucli SIP.

En cas que no existeixi el cable de caiguda, tot el sobrant ja ha estat tallat i segellat) del muntatge estàndard, simplement es solda a la placa amplificadora.

A continuació, amaguem l'amplificador en una caixa de juntes i, a causa de les condicions meteorològiques severes, recobrim totes les juntes i forats amb segellant de silicona.

Reblinem el full d’antena a través dels claudàtors al reflector i aconseguim el producte acabat:

No té sentit mostrar la instal·lació i l’ajust d’azimut, mostraré el resultat dels meus moviments al menú de configuració del receptor:
Primer de tot, heu d’encendre l’antena, ja que el receptor té aquesta funció.

Al menú de configuració anem a la cerca manual de canals, configurem el canal que necessitem i a l’escala inferior (qualitat del senyal) establim l’antena en azimut. Permeteu-me que us recordi que necessito els canals 24 i 30.


Bé, el mateix Déu va ordenar comprovar el senyal de la nostra torre:

Ara activem la cerca automàtica al receptor i mirem quins programes ens atraurà:
Al principi em va agafar el segon múltiplex de la torre llunyana, això va ser exactament el que es tractava.

Els dos paquets següents són gairebé idèntics, només es diferencien en els programes de notícies de diferents àrees.

Com a resultat, tenim 30 canals, dels quals 10 que es repeteixen.

Sí, vaig oblidar d’indicar les distàncies als emissors.Si creieu la informació del mapa interactiu TsETV, fins a la més allunyada en línia recta 21 km. I fins a la nostra només 4 km. L'angle d'elevació entre ells és de 74 °.

En la fabricació de l'antena, cap amplificador va resultar ferit greu.
8.6
9
8.8

Afegeix un comentari

    • somriuresomriuxaxad'acordno ho séyahoonea
      capratllarximplesísí-síagressiusecret
      ho sentoballarballar2ballar3perdóajudarbegudes
      pararamicsbébondatxiuletswoonllengua
      fumaraplaudintcranideclararderisiudon-t_mentiondescarregar
      calorirritariure1mdareuniómosquitnegatiu
      no_icrispetescastigarllegirporespantosbuscar
      burlargràcies_youaixòto_clueumnikagutd'acord
      dolentbeeeblack_eyeblum3ruborpresumirl'avorriment
      censuradaplaersecret2amenaçarvictòriatusun_bespectacled
      xocrespectlolpreveurebenvingudaKrutoyja_za
      ja_dobryiajudantne_huliganne_othodifludprohibicióa prop
38 comentaris
L’autor
Què és interessant l’examen unificat d’estat si l’aparell i les varietats d’antenes no passen pel currículum escolar, sobretot quan era un estudiant sobre una bèstia com l’examen unificat d’estat? Vaig saber que es tracta d’una antena en zig-zag de l’article “Simple Antenna i DMV Converter” de la revista “Radio” i no tenia cap raó ni confiança en els editors de la respectada publicació. Ara, pel que fa al soroll introduït, per als “dígits” no importen els 3-5 dB addicionals, hi ha dues escales en la configuració del televisor: intensitat i qualitat del senyal, de manera que després del 50% de la intensitat del senyal no es nota la diferència en qualitat d’imatge i so. Sembla que esteu realment "fora de tema" "números".
A jutjar pel vostre comentari, teniu una mala idea de la diferència entre la televisió analògica i la digital, i si el soroll és crític per a les primeres formes de ondulacions i neu, aleshores la intensitat del senyal és important per al segon, el propi ADC filtrarà el soroll. Es pot comparar el so dels rascades d’un disc de gramòfon i d’un CD.
Emote
Sí, l’examen té la culpa. El vostre amplificador significa amplificar el soroll. La resistència de dos fotogrames connectats en paral·lel 120/2 = 60ohm sense reflector amb ell serà menor. Funcionarà normalment amb cable de 75 i 50 ohms. Antena Kharchenko, una espècie d'antenes de bucle per a antenes en zig-zag, és massa llunyana a causa de la classificació incorrecta de les antenes de bucle a la URSS. Connectar correctament amplificadors com SWA mitjançant un balanç restablert: l’alteració SHPTU 1: 1 és mínima. Per exemple, http://vk6ysf.com/balun_1-1.htm. I tot serà meravellós.
L’autor
Aquí ja vaig escriure sobre la diferència entre les antenes comprades i les artesanals, repetiré el significat de nou: podeu comprar-ho tot, fer-lo més interessant per a vosaltres mateixos.
21 km, és una recepció a llarg recorregut? Al país hi ha un registre periòdic de compra comprat amb 555 amplificadors. 62 km, 3 anys, sense queixes. A més, es troba sota un sostre de pissarra, de manera que des del carrer i l'antena no es veu. Xarxenko va fer el mateix, no li va agradar. Amb el mateix amplificador, funciona pitjor.
Un biquadrat és una antena de bucle amb un reflector quadrat. Aquí hi ha una antena en zig-zag
Ja ho he apuntat aquí, no serveix per res! somriure
Un biquadrat és una antena de bucle amb un reflector quadrat. Aquí hi ha una antena en zig-zag.
Faig aquestes antenes des de l’arribada de la televisió digital. Al principi vaig fer el doble (4 quadrats) amb un amplificador, i després, igual que amb tu amb un amplificador. Ara només hi ha dues peces de filferro de 4-6 mm, 50 cm de llarg, quadrat o rodó, a més d'un cable de gota. Amb un senyal inestable, afegeixo un reflector en forma de placa o reixeta metàl·lica, un 15-20 per cent sobresortint més enllà del llenç actiu a una distància de 7-9 cm. L’amplificador (segons la meva opinió) retalla les freqüències, introdueix distorsions, a més que l’estàtic (no només durant una tempesta de tronada) la desconecta força sovint. Unes quantes paraules sobre l’afinació de l’antena. A la nostra regió, el primer múltiplex - 24 canals, el segon - 57 canal! Quin entorn !!! És curiós quan la gent compra un canal d’ona, tota la seva dignitat està en sintonia amb la freqüència ressonant. Això va ser cert quan hi havia 2 canals de televisió.
L’autor
Per descomptat, podeu soldar, però jo volia mostrar com es fa tot a partir de materials improvisats perquè puc repetir-ho. Però no tothom trobarà soldadura i flux per l’alumini, i fins i tot pensarà que no funcionarà sense soldar.
Ben fet! Soldaria totes les juntes d’alumini amb soldadura d’alumini.
Em temo que potser no t’agradarà
Qui vulgui, trucarà

Sobre la correcció de la terminologia aquí (i no només aquí) es trenquen moltes còpies. somriure
Citar: Korolev
"punt potencial zero"!

O un forat de bunyols. . qui ho desitgi, l’anomenarà així. El bagel en si és un "zero" dibuixat i el seu centre és un "punt de potencial zero". .
SEMPRE ser zero
De fet, si parlem d’antenes, no es tracta d’un “zero”, sinó d’un “punt de potencial zero”! somriure
En aquells punts en què l’autor connecta l’antena al reflector - SEMPRE serà “zero” - i completament a la figa que no pas per connectar-se - amb un dielèctric o conductor. Això es pot veure a simple vista, un quadrat, en un cantó, el "màxim", on està connectat el cable i, a través de la diagonal, hi ha d'haver un "zero". .
L’autor
Absolutament no afectat, més detalls aquí:

Per formar el patró d’antena, és necessari que els seus elements es posin en fase i es distanciïn els uns amb els altres a determinades distàncies. A més, en el cas de les matrius de vibradors convencionals, en què cada vibrador que entra a la matriu és actiu, apareixen dificultats per coincidir amb l'alimentador, especialment en un determinat rang de freqüència.

El teixit en zig-zag, per la particularitat del seu disseny, té un parell de punts (a - a) als quals està connectat directament l'alimentador.

En els punts (n - n) no hi ha cap ruptura dels conductors de la làmina d’antena, per tant, sempre hi ha un antinode actual (respectivament, tensió zero), independentment de la longitud d’ona. Aquesta circumstància permet prescindir d’un dispositiu d’equilibri especial quan és alimentat per un cable coaxial (el cable s’orienta a través d’un punt de potencial zero) i fa que la banda d’antena estigui espaiada, ja que les seccions de mitja ona dels conductors de la regió dels punts (n - n) sempre tenen la mateixa direcció actual, és a dir, es troben en la mateixa direcció. [/ quote] A més, un segment de línia d'una quarta longitud d'ona té una impedància d'ona propera a l'infinit.
Khatul Madan "La connexió de l'antena al reflector està feta de brackets d'alumini (" aïllants metàl·lics ")."
Per què no els plàstics, això afecta la qualitat de la recepció?
L’autor
I a la descontrolació polonesa no val la pena el mateix amplificador? Compara ara les dimensions i el cost de les antenes de fàbrica i casolanes. Per descomptat, podeu comprar-ho tot, com deia Rockefeller: que no podeu comprar diners, podeu comprar diners grans, però no es tracta d’això, realment faig les meves manualitats perquè els cervells no floten amb greix, tot i que puc pagar-ho tot comprar o ordenar.
Determinació simple polonesa: es tracta d’una simple decimació xinesa, i índia i "Zeisk" i fins i tot "suïssa" - suggereixo prestar atenció al cost. L’antena descrita a l’opus està feta de “merda” i per tant és pràcticament lliure. Llarga vida al fabricant nacional i, a més, "autònoms" !!!! Alguna vegada us heu preguntat, per què l’habitual "papallona", descrita a l’opus, no és produïda per grans empreses i pràcticament no és al mercat? - el seu cost. El cost, és gairebé nul en la producció massiva. Allò que no és rendible per als grans "jugadors". .
Captures de 21 km i senzilla decimació polonesa
Citar: Oldman
el guany principal el dóna l'amplificador mateix,
L’amplificador està dissenyat principalment per compensar les pèrdues de cable, la qualitat de recepció amb l’antena correcta és gairebé independent d’ella.
L’autor
El "canal d'ona" és una antena massa capritxosa, amb un augment del nombre de directors, la configuració es complica, i també és de banda estreta. Si volem fer una antena altament direccional, és periòdic de registre, pràcticament no inferior al “canal d’ona”.
Aquest tipus d’antena, que s’anomena sense pressa, el guany principal el dóna l’amplificador en si, que s’ha de seleccionar en un rang, i per a la recepció de llarg recorregut necessiteu una antena com un canal d’ona!
L’autor
tot el que es pugui dir, a més de 25 km d’un d’ells, no funciona
Aquest és el cas de la mateixa línia. I si l’assentament es troba al centre del triangle equilàter (relatiu)?
Citar: Khatul Madan
Mireu el mapa de la xarxa de calefacció central de la regió de Tver. Hi ha realment "angles d'os", entre 40 i 50 km de les torres.

No confongueu-hi una distància de 40-50 km ENTRE les torres i, tot el que es pugui dir, a més de 25 km d’una d’elles, no podreu arribar de cap manera, tret que pugin a l’espai. Allunyant-nos d'un, ens apropem a l'altre. I haurien de guanyar diners al final del 2018: els televisors encara tenen temps i no totes les torres encara funcionen.
L’autor
. A Moscou, una antena amb cable d'un metre funciona perfectament al sisè pis, a 15 km d'Ostankino,
No es parla de Moscou i la regió, només hi ha Ostankino que cobreix 50 km en un radi. amb una possible recepció "a l'ungla", i fins i tot a la mateixa ciutat, només seran senyals reflectits.
És millor reduir la longitud del cable que posar un amplificador.
És cert, els aficionats a la ràdio diuen: "El millor amplificador és l'antena", ja que també és correcte que el senyal s'aténgui com més gran sigui la freqüència, i també és correcte que les condicions de recepció depenguin del terreny i, de vegades, és suficient per elevar l'antena 3 -4 metres per tenir una recepció de confiança.
La xarxa de torres és tal que a Rússia central no hi ha més de 20 km fins a la torre i totes les torres tenen una potència transmissora de l'ordre de 10 kW, de manera que la recepció fiable dels números de l'antena de papallona es garanteix gairebé a tot arreu, fins i tot on el senyal analògic UHF no s'ha rebut mai. .
Mireu el mapa DTEC de la regió de Tver, hi ha realment "angles d'ós", fins a les torres de 40 a 50 km. I si el comptador d'alguna manera es va fer, el UHF no té cap possibilitat i la recepció és principalment per satèl·lits.
Va fer una antena com fa molt de temps i va experimentar una mica. Va resultar que els canals digitals són molt sensibles a la longitud del cable de caiguda. Amb un augment de la longitud de més de 3 metres: el senyal digital desapareix completament però s’accepta el senyal analògic. Per tant, comparteixo els meus resultats. Col·loco l’antena al costat del televisor, les dimensions també permeten que la longitud del cable sigui una mica inferior a un metre, ajust d’Azimuth - l’antena es connecta com un UHF normal a la presa de TV corresponent i el canal analògic corresponent (més proper de freqüència) s’ajusta. A continuació, només cal canviar al "número" i activar la sintonia automàtica .. Crec que és millor reduir la longitud del cable que no pas instal·lar un amplificador. A Moscou, una antena amb un cable de mesurador funciona bé a la 6a planta, a 15 km fins a Ostankino, la torre està tancada al costat de les 9 a una dacha a 60 km de Moscou, també rep torres locals i fins i tot Ostankino. A la planura inundable d'Oka, a la "cantonada de l'ós", com diu Paustovsky, aquesta reserva de Prioksky, situada a 300 km a l'est de Moscou, funciona perfectament sense reflectors ni amplificadors. de tal manera que a Rússia central hi ha més de 2 No passa 0 km fins a la torre i totes les torres tenen una potència emissora de l'ordre de 10 kW, de manera que la recepció fiable dels números de l'antena de papallona es garanteix gairebé a tot arreu, fins i tot on mai no s'ha rebut el senyal analògic UHF.
Aquí tinc fins a 50 km a un transmissor potent, però a la vista i a un altre (local) de 8 km, però tancat per edificis i terreny.
L’angle és d’uns 90 graus. I els canals (freqüències) en són un.Vaig cap a l’extrem, però a la sortida del sol la recepció comença a fallar, tot es normalitza
Antena bi-Loop amb amplificador SWA.
Citar: Khatul Madan
Per a una figura, és difícil determinar a simple vista: el senyal hi ha o no.

A la configuració del canal podeu veure si el televisor ho permet.
Almenys polvorí obriu el tauler. i vores de cable. A continuació, segelleu - no segelleu i el cable "bombi" la humitat
Les vores del cable també s’han de vernissar.
IMHO.
L’autor
Ja vaig fer aquesta antena "a la part superior", fins i tot es va quedar la plantilla del reflector, abans que havia intentat eliminar el transformador i configurar el cable RG-6, no veia la diferència. Per a una figura, és difícil determinar a simple vista: el senyal hi ha o no. Potser importa a distàncies més llargues. Generalment tinc un cable de 50 ohms, una llargada de 8 m. Però ja provat, malgrat totes les pèrdues que funcionen, només he quedat en silenci sobre aquest "branc" creient que un cable de 50 ohms no és gaire freqüent.
El cable RK-75 és desitjable. I podeu dirigir-lo directament fora de la caixa de darrere de les barres (reflector).
A l'amplificador aplicat (SWA-555), hi ha una trans amb entrada a l'entrada. 300 ohm. Per tant, és desitjable fer el disseny de l'antena amb una aproximació de 300 ohms. Tot i que, per descomptat, un amplificador potent "anirà a través", amplificarà i no està totalment acord.
Treball sonor, descripció sensata, no us preguntaré pel cable.
L’autor
Per cert, el tub de silicona gairebé tot desaparegut, de totes maneres, al cap i a la fi, l’obert s’assecarà.
L’autor
Així que finalment el vaig bombejar en silicona només després de comprovar-ho. La foto només mostra què cal fer.
Quan s'endureix, l'epoxi pot esquinçar qualsevol part. Però el que realment faria d’una altra manera era configurar abans segellat, no després.
L’autor
No era a la seva mà, i llavors, l’epoxi era massa fluida, caldria revestir tota la soldadura amb plastilina. Bé, vaig empènyer el segellant allà amb tot el cor, de manera que el disseny ja és inseparable.
Excel·lent rendiment de biquadrat. L’únic que faria era inundar tot el tauler amb epoxi.

Us aconsellem que llegiu:

Doneu-lo al telèfon intel·ligent ...